وکیل حقوق خانواده و وظایف آن

۸ بازديد

عمده وظایف وکیل خانواده

تنوع دعاوی خانوادگی زیاد است و خیلی از افراد فکر می کنند که می توانند در جلسات مربوط به دادگاه خودشان از حقشان دفاع کنند، اما زمانی که در جلسات حاضر می شوند و در محضر قاضی قرار می گیرند، متوجه خواهند شد که شرایط سخت تر است و امکان ضرر و زیان نیز وجود دارد. بهترین وکیل در فردیس به دلیل تحصیلات و تجربیاتی که دارد، می تواند در چنین موقعیت هایی بهترین عملکرد را از خود نشان دهد و روند پرونده را به سمت موفقیت موکل خود ببرد. حال ما در ادامه به بررسی عمده وظایف وکیل خانواده در فردیس و پرونده های پرتکرار می پردازیم تا با شرایط آشنا شوید و در صورت نیاز از وکیل کمک بگیرید.

 

حل پرونده های مربوط به طلاق توافقی

طلاق توافقی یکی از پرتکرارترین دعاوی خانواده ها به شمار می آید و منظور از این نوع طلاق این است که زوجین در تمامی مسائل مالی و غیر مالی اعم از مهریه، نفقه، حضانت فرزند، جهیزیه، اجرت المثل و … با یکدیگر به توافق می رسند تا بتوانند مراحل طلاق را با سهولت بیشتر پشت سر بگذارند. حال گاهی اوقات زوجین برای انجام کارهای مربوط به این سبک طلاق اطلاعات لازم را ندارند و نمی دانند که باید چه کاری انجام دهند. وکیل طلاق در فردیس فردی است که در چنین مواقعی می توان از آن کمک گرفت. دقت داشته باشید که توافقات اشخاص در طلاق توافقی اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر زوجین نتوانند بر سر تمام مسائل با یکدیگر به توافق برسند روند طلاق آن ها به مشکل برخواهد خورد.

حل پرونده های مربوط به مطالبه مهریه

از دیگر عمده وظایف وکیل خانواده می توان به کمک در مطالبه مهریه اشاره کرد. همانطورکه می دانید، در خیلی از پرونده ها زوجه مهریه خود را درخواست کرده، اما زوج به دلایل مختلفی از پرداخت مهریه طفره رفته است. به طور کلی مراحلی که یک زن باید برای مطالبه مهریه طی کند به این صورت است که باید در مرحله اول به همان دفتر ازدواجی که عقد در آنجا به صورت رسمی ثبت شده مراجعه کند و خواستار صدور اجراییه شود. پس از آنکه اجراییه صادر شد، زن باید به اداره اجرای پنجم مهریه که همان اداره ثبت اسناد و املاک است مراجعه کند و اقدامات لازم برای ممنوع الخروجی شوهر را انجام دهد و درخواست توقیف مال او را نیز بدهد. مسلما اگر شما اطلاعات لازم در رابطه با این موضوعات را نداشته باشید، نمی توانید نتیجه ی مطلوبی در نهایت مشاهده کنید.

اگر در مسائل مربوط به مهریه سوال داشتید، کافیست با شماره تلفن وکیل در فردیس تماس بگیرید.

حل پرونده های مربوط به حضانت فرزند

یکی از موضوعاتی که زمان طلاق مطرح می شود و بحث های بسیاری را با خود به همراه دارد، بحث حضانت فرزند است؛ از همین رو یکی دیگر از عمده وظایف وکیل خانواده را می توان مربوط به دعاوی حضانت فرزند درنظر گرفت. اما به طور کلی و طبق قانون حضانت فرزندان چه دختر و چه پسر تا 7 سالگی با مادر و بعد از آن با پدر خواهد بود. البته دختران تا 9 سالگی و پسران تا 15 سالگی با پدر هستند و بعد از آن باید خودشان تصمیم بگیرند که با پدر یا مادر خود زندگی کنند.

دفاع از موکل و پیگیری مداوم پرونده

یک وکیل خانواده موظف است که هر پرونده ای در اختیارش قرار می گیرد را به خوبی مطالعه کند و در جلسات دادگاه به دادخواهی از موکل خود بپردازد. همچنین وکیل باید دائما در حال پیگیری شرایط پرونده باشد و آخرین اخبار را در اختیار موکل قرار دهد تا صحبت های لازم در جهت موفقیت پرونده انجام شود.

در انتخاب بهترین وکلای مشهد متخصص در حقوق مالکیت فکری، نکات کلیدی برای تضمین حفاظت از حقوق شما اهمیت دارند. وکیل متخصص در این حوزه باید دارای تجربه فراوانی در ثبت اختراعات، علائم تجاری، و حقوق نسخه‌برداری باشد. ابتدا باید از تخصص وکیل در زمینه حقوق مالکیت فکری اطمینان حاصل کنید. نظرات و تجربیات مشتریان پیشین، سوابق و تحقیقات حقوقی وکیل، و نتایج حقوقی پرونده‌های مشابه می‌توانند به شما در انتخاب بهترین وکیل کمک کنند. اهمیت ملاقات شخصی با وکیل نیز در این زمینه زیاد است.

در این جلسه، می‌توانید انتظارات و نیازهای خود را به وکیل بیان کرده و از روش‌های کاری او مطلع شوید. به دنبال اطمینان از شفافیت در مسائل مالی و تعرفه‌ها نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. در مشهد، با مطالعه بازخوردها و مشاوره با همکاران حقوقی، می‌توانید بهترین وکیل حقوقی در حوزه مالکیت فکری را برای پرونده خود انتخاب کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.